fredag 19. august 2011

Koking av trofeè

Foreløpig har jeg ikke fått kokt skallene mine fra i år, men har tenkt å få det unna iløpet av kort tid. Har muligens en sjanse på bronsje for 5 taggeren min.
Espen leverte sin skalle til en preparant som har kokt og veid bukken rett etter koking. Skallen veide da 460g med kappa skalle. Det blir spennende å følge de neste tre mnd med tørking før den kan bedømmes. Den er nok i grenseland mellom sølv og gull. Uoffisielt har jeg gitt den 25-30 poeng før vekt tas i betraktning. Dvs. tørker den mer enn 40-60g de neste månedene kan gullkravet på 130p bli hardt. Dersom den holder seg på over 420g derimot, er jeg sikker på at det blir medalje av edleste valør :) Vi venter i spenning!

Et besteresultat ville være som følger:

Sluttvekt på 430g x 0,25 = 107,5p
Resterende poeng = 30p

Totalt = 137,5p

Eller hva sier du Espen? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar