lørdag 13. august 2011

Bukkejakt Dag 3 og 4

Tok det med ro på morraøkta den 3 dagen da jeg skulle til Hurum for å jakte kvelden og lørdags morgen sammen med Anders Mossing. Dette var førstereis til dette terrenget og vi ble vel mottatt av "Godsherre" Truls Wittussen og hans gode jaktkammerat Sigurd Holdhus. Var veldig spent og gleda meg til å poste på et terreng med noe større tetthet av rådyr enn vi er vant med her oppe i Tinn traktene. Så mye elg i terregnet og noen rever på vei til post. Desverre så jeg ingen bukk på mine 2 økter, men lokka inn en enslig geit på den ene posten jeg hadde. Anders ble igjen da jeg reiste hjem på lørdags formiddag og nyter sikkert en kald øl og wiskey i skrivende stund. Skål! og "Skitt jakt" resten av helga!

Espen var heldig fredags morgen og fikk endelig bukken han har venta på noen dager nå. Et prakteksemplar av hvordan et rådyrgevir skal være formet etter min smak. Uoffisielle stanglengder er rundt 28-29 cm og det lukter kanskje gull her :) Grattis med fin sekstagger og den "rette" pokalformen!




Stian var også heldig lørdags morgen. Han var ute på smygjakt da denne bukken plutselig sto under ei gran på 10 m og kikka motsatt vei av der han var. Grattis!



Kort oppsummert etter 4 dagers jakt på 5 mann er resultatet 6 bukker. Det kan man kalle en vellykket bukkejakt! Og fortsatt er det mulighet for flere....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar