onsdag 10. august 2011

Bukkejakt Dag 1

Da var første økt over og det er godt å komme igang igjen. Jeg var heldig og fant bukken tidlig i terrenget. Den fulgte geita og kjeet flere runder ute på et jorde hvor jeg først oppdaget dem. Satt å kikka på dem i 10 min uten at jeg fikk noen ordentlig skudd sjanse. Bukken  var travelt opptatt med sitt og var opp på ryggen til geita flere ganger før en skudd sjanse endelig bøy seg frem. Den datt i smellen og årets første bukk er et faktum. Ingen medalje kandidat, men en artig liten 4 tagger. Førøvrig den første med den nyinnkjøpte drillingen :)
Det ble også felt 2 bukker til denne morgenen, en spissbukk av Bård grønneberg og en fin 5 1/2 tagger av Anders Mossing.

4 tagger

Ikke så mye å lage spekehjerte på det her...

Bukker felt på morgenen 10. aug: fra venstre Bård Grønneberg sin spissbukk, min 4 tagger i midten og Anders Mossing sin 5 1/2 tagger til høyre. God start på årets sesong.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar