fredag 6. juli 2012

Pasvik svikter aldri!

En stund siden forrige innlegg, men de siste dagene har jeg tilbragt i Pasviks dype skoger. På hytta til en kompis, Vegard Tennes, er det sjeldent problemer med å få tida til å gå. Dagene gikk med til litt snekkring, mye spising, fisking, badstu, øl og cognac.

Videre følger et par bilder fra plassen.

Vegard, Ørrett 2,7 kg

Meg, Ørrett 3,7 kg

Brygga med Pasvik elva helt "blikk" i bakgrunnen

Gjeddehue som lampeskjerm på utedoen

Skal også nevnes at Vegard fikk en ørrett til på 2,2 kg. Undertegnede mista 2 fine ørretter som jeg aldri fikk sett nok til å vurdere størrelse, men spesielt den ene virka stor da den rulla seg i strømmen etter ett jevnt utras på snella 50m fra land. Snøret (0,35) røyk og man mister jo alltid de største :)

Vi var også et døgn i Grense Jackobselv hvor Vegard fikk en laks på 1,5-2 kg.

Gleder meg allerede til neste gang!!

2 kommentarer:

  1. Hei, vi er en guttegjeng fra Telemark som har tenkt oss opp nord, Pasvik :) Du ville ikke delt noe informasjon om denne plassen der du har fått disse pene ørettene? I tilfelle hvvem vann eller elv :) Skjønner godt hvis det er noe du vil ha får deg selv :)

    Mvh Ådne Dalum

    SvarSlett
  2. Hei! Har lova de lokale å ikke oppgi lokalitetene så det blir nok en hemmelighet. Men som sagt er det en plass i Pasvik og hadde jeg vært deg ville jeg nok prøvd rappala'n i Pasvikelva :) Uansett så svikter Pasvik aldri og har mang en naturopplevelse å by på! Ett tips kan være å reise etter midten av Juli for da er ikke myggen en like stor plage som den kan være tidligere på sommer'n! God tur og skitt fiske!

    SvarSlett