søndag 4. desember 2011

Hjortefall i vinterskogen

Etter flere turer med heller dårlig uttelling fikk laget endelig en felling idag. Selv om vinden herja fra nordvest satte det ingen demper på stemninga ute i vinterskogen idag. Det var bare å krype inn i fjellduken og vente på at losen skulle komme forbi.
Jeg hadde ikke mer enn kommet meg inn i posen da Espen meldte på radioen at han hadde skutt på en bukk. Ikke lenge etter kom meldinga "...en fin kronhjort, 12 tagger!" (forøvrig hans andre denne uka) Den hadde løpt en 100m etter skuddet før den måtte gi tapt. Alt dette skjedde før drevet var igang.
Resten av dagen hadde jeg et par loser forbi posten og den siste gangen så jeg dyret på 2-300m. Det var en liten bukk som også passerte naboposten uten at han fikk skutt. Litt uheldig med vind og jeg hadde kommet i skuddlinja hans om han hadde skutt.


Slakting

Stolt skytter


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar